Trener je sekundarna ličnost a u karakteristike dobrog trenera svrstavaju se: 

– visoki nivo trenerskog znanja
– sposobnost individualnog rada
– predviđanje rezultata
– dugoročno planiranje
– kratkoročno planiranje
Obitelj koja svojim odnosom prema djetetu-športašu potiče njegove talente a podupire njegovo sudjelovanje u procesu treninga i natjecanja kroz:
– odgovarajuće životne uvjete (odgoj, prehrana, stanovanje)
– odgovarajuću psihološku potporu
– osiguravanje odgovarajućih materijalnih i drugih uvjeta treninga i natjecanjaŠkola koja također omogućava djetetovo uspješno bavljenje športom kroz:
– prikladan režim školovanja
– odgovarajuće radno opterećenje
– potporu u nadoknađivanju propuštenog rada treninga i natjecanja
– opće razredno i školsko ozračje koje podupire iskazivanje sposobnostiDruštvena sredina koja poštuje i prihvaća djetetovo bavljenje športom te pozitivno vrednuje njegove sposobnosti i osobine u kojima dijete može zadovoljiti svoju potrebu za pripadanjem i poštovanjem, unatoč svojoj različitosti te u kojem dijete može zadovoljiti svoje interese i potrebe koje ne može zadovoljiti u športskoj školi/klubu.